Rendszeres olvasók

2010. november 20., szombat

Édesanyám meggyes süteménye

Gyermekkorom egyik kedvenc süteménye volt. Anyám nagyon sokszor készítette. Bármikor sütöm, mindig arra a régi, meleg otthoni hangulatra emlékezem.



 
Hozzávalók:

20 dkg margarin
20 dkg cukor
20 dkg liszt
6 db tojás
1 üveg magozott meggybefőtt
1/2 tasak sütőpor
2 csapott evőkanál kakaó
két maréknyi dió

1. Bekapcsolom a sütőt, és kb. 180 °C-ra melegítem.
2. Ha nem magozott meggyet vettem, akkor kimagozom.
3. A dióbelet kis késsel apró lapocskákra vagdalom.
4. A lisztet elkeverem a sütőporral.
5. Egy magas falú tepsit kivajazok és lisztezek, vagy sütőpapírral kibélelek. (Én a kikenős módszert szoktam alkalmazni.)
6. A puha vajat habosra keverem a cukorral. Egyenként hozzáadom a tojások sárgáját, és ezekkel szintén habosra keverem. A fehérjét kemény habbá verem, és két-három részletben óvatosan beleforgatom a vajas krémbe. Végül a lisztet is kisebb adagonként hozzáforgatom a krémhez.
A krémet két részre osztom, az egyik felébe belekeverem a kakaóport.
7. A fehér tésztát belesimítom a tepsibe, elosztom rajta a meggyet, majd befedem a csokis tésztával.
A tetejét megszórom a dióval. 
8. Betolom a sütőbe, és kb. 20 perc alatt készre sütöm. Ha túl gyorsan sülne a teteje, akkor lehet mérsékelni a sütőt, vagy egy zsírpapírt tenni a tésztára, hogy a dió meg ne égjen.
9. Hidegen szeleteljük.



(A képen szereplő süteményen nincs dió, mert a fiam nem szereti, és én most ehhez igazodtam. Így is nagyon jó. De mivel a lányaim szeretik a diót, ezért sokszor készítem úgy, hogy a tészta felét megszórom, a másik felét nem.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése