Rendszeres olvasók

2011. április 5., kedd

Darázsfészek

Darázsfészek

Én kétféle darázsfészket szoktam csinálni. Az egyik diós, a másik sima vajas cukros, mivel a fiam nem szereti a diót. Mindkettő nagyon finom.

Hozzávalók:

A tésztához:

- 50 dkg liszt
- 5 dkg langyos vaj (akár fel is lehet olvasztani, és a tojássárgával elkeverni)
- 3-4 dl langyos tej (én 3 dl-t szoktam kimérni, és ha túl keménynek találom a tésztát, akkor öntök még hozzá)
- 2 sárgája (van olyan recept, amelyikben hármat írnak, de szerintem elég a kettő. Szokás dolga.)
  + 1 sárgája a kenéshez
- 3 púpozott evőkanál cukor + 1 kiskanálnyi az élesztőhöz
- 4 dkg élesztő (a receptek általában 2,5 dkg-t írnak, de nekem ennyitől még soha nem kelt meg tészta. Bizonyára az én hibám, de nem csinálok ebből problémát, inkább többet használok.)
- csipet só

A töltelékhez:
- 10 dkg vaj
- 15 dkg kristálycukor
- 15 dkg darált dió, a diós fajtához

A tetejére:
- 2-2,5 dl meleg cukros tej


1.   Az élesztőt megfuttom kevés langyos cukros tejben, majd a liszttel, cukorral, csipet sóval, tojássárgákkal és a vajjal jól összegyúrom. Fél órát langyos helyen pihentetem, majd hólyagosra dagasztom.
Ezután szintén langyos helyen kelni hagyom.
Én ezt a kenyérsütő gép dagasztó programjával csinálom.

2.   A sütőt előmelegítem 180 fokra.

3.   A tepsit kikenem margarinnal, és megszórom liszttel. Ennél a tésztánál nem használok sütőpapírt, mert így jobban szeretem.

4.   Ha a tészta szépen megkelt, deszkán picit átgyúrom, majd 4-5 mm vastagságú téglalappá nyújtom.

5.   A 10 dkg vajat vagy margarint kenhetőre olvasztom, és rákenem a kinyújtott tésztára. Nem kell, hogy folyjon a margarin, csak legyen jól kenhető. Ezt megszórom a 15 dkg kristálycukorral.
Ha a diós fajtát készítem, akkor egyenletesen megszórom a darált dióval is.

6.   A tésztát feltekerem, majd 2-3 cm széles szeletekre vágom.




7.   A vágott részével lefelé úgy rakom a tepsibe egymás mellé, hogy összeérjenek, és a tetejét megkenem tojássárgával.


 8.   180 fokos sütőben 25-30 perc alatt készen van. (A sütési idő tekintetében mindenki igazodjon a saját sütőjéhez, a enyémben például nagyon gyorsan készen van a tészta)
Sülés közben gyönyörűen összedagad, és a teteje nagyon szépen megbarnul.

9.   Amíg a tészta sül, melegítsünk fel 2-2,5 dl tejet, és édesítsük meg. Finom édes legyen, ez a sütemény úgysem az egészségről szól.

10.   Amikor a tészta szép barna, vegyük ki a sütőből, és öntözzük meg a cukros tejjel. Jusson mindenhova. Szép fényes lesz tőle a teteje
További 5 percre tegyük vissza a sütőbe, ez az idő elegendő ahhoz, hogy magába szívja a tészta a tejet.
Igazából akkor a legfinomabb, amikor egy ici-picit "locsos" a tészta alja, a cukor pedig kicsit karamellizálódik a tepsi alján és oldalán.



Tejjel, kakaóval, jeges kávéval, karamellás tejjel minden napszakban nagyon finom.

2 megjegyzés: