Rendszeres olvasók

2011. január 27., csütörtök

Egyszerű vajas pogácsa





Vajas pogácsa





















Hozzávalók:

- 1/2 kg liszt
- 25 dkg vaj (vagy margarin)
- 2 tojássárgája (az egyik a kenéshez kell)
- 1 dl tejföl
- 1 dl tej
- 4 dkg élesztő (Vannak olyan receptek, amelyek 2 dkg-t írnak, de nekem ennyitől még soha nem kelt meg a tészta. Ez biztosan az én hibám, de nem kísérletezem, inkább több élesztőt használok.)
- só
- sajt (Ha akarjuk, akkor meg lehet szórni a pogácsát sajttal, de anélkül is jó.)


1.   A tejet egy mokkáskanálnyi cukorral meglangyosítjuk, és megfuttatjuk benne az élesztőt.

2.   A lisztbe 2-3 mokkáskanálnyi sót szórunk, és elmorzsoljuk a vajjal.
Hozzáadunk egy sárgáját, a tejfölt, és az élesztőt. Jól kidolgozzuk a tésztát. Én a kenyérsütőgép dagasztóprogramjával szoktam csinálni, mert lusta vagyok dagasztani.
Langyos helyen kelesztjük.

3.   Amikor szépen megkelt a tészta, kicsit átgyúrjuk, kb. 2 cm vastagra elnyújtjuk. Éles késsel a tészta tetejére csíkokat húzunk, és kis átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.
A pogácsákat kikent lisztezett tepsire (vagy sütőpapírral bélelt tepsire) rakjuk. A tetejét megkenjük a másik sárgájával. Ha akarjuk, akkor reszelt sajtot is tehetünk a pogácsák tetejére, de nem muszáj.

4.   Forró sütőben megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése